Pers informatie

Meride is een landelijke uitvaartorganisatie voor persoonlijke uitvaartverzorging bij iedere uitvaart en ieder mens. Op deze pagina vindt u meer informatie over onze organisatie, pers contactinformatie & beeldmateriaal.

Meer informatie
Pers

Over Meride

Meride is een landelijke uitvaartorganisatie voor persoonlijke uitvaartverzorging bij iedere uitvaart en ieder mens.

In 2013 zijn wij Meride gestart omdat we vinden dat het in de uitvaartzorg over mens en zorg moet gaan. Niet over zwarte pakken, dure massief houten uitvaartkisten verkopen en onverwachte kosten achteraf. Wij weten namelijk dat je met bewuste, persoonlijke aandacht en zorg een professionele uitvaart organiseert die past. Bij de overledene. Bij de wensen, maar ook bij het budget van de klant.

Onze missie is dan ook om rouwende families in Nederland de meest persoonlijke klantreis in uitvaartzorg te geven voor een eerlijke prijs. Onze hoop is dat nabestaanden op deze manier goed afscheid kunnen nemen van hun overleden dierbare. Want wij weten uit ervaring dat een goed afscheid een mens verder helpt.

Daarom staat bij ons de klant altijd voorop en gaat ons team door tot de klant écht tevreden is. Dit maken we waar door de klant van vóór de uitvaart tot lang ná de uitvaart persoonlijk te begeleiden met één vaste uitvaartverzorger. En dan alle tijd nemen, écht luisteren en kosteloos een eerlijk en persoonlijk advies geven. Zo bieden we een uitvaartervaring die voor de klant klopt. En natuurlijk gaan onze uitvaartverzorgers en onze services door een continue kwaliteitscheck.

Professioneel en persoonlijk. Meride is grootschalige uitvaartverzorging met een dorpse vertrouwdheid.

Zo maken we uitvaartzorg weer menselijk.

Veelgestelde vragen

Antwoord op de veel gestelde vragen omtrent onze dienstverlening.

Jullie vertellen dat de klant meer uit de uitvaartpolis kan halen bij Meride. Hoe doen jullie dit dan?

Door alles te regelen zoals de klant het wil. Dus als de klant geld wil overhouden aan de polis, zorgen wij hier ook voor. Door de klant persoonlijk te begeleiden met één vaste uitvaartverzorger. Door te luisteren naar de wensen van de klant en alle tijd te nemen voor de klant. Door niet te verkopen maar te adviseren bij de wensen en het budget van de klant. Door altijd volledig transparant te zijn over alle kosten bij alle opties. Door echte kwaliteit te garanderen via onze continue kwaliteitsevaluaties van onze uitvaartverzorgers en diensten. Download deze (hoe haalt u meer uit uw uitvaartpolis) pdf voor meer informatie (of verwijs naar weblink hierover).

Waarom bieden jullie de klant één vaste uitvaartverzorger?

We willen onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Onze ervaring is dat dit alleen kan met een écht persoonlijke aanpak. Bij een overlijden is het namelijk belangrijk om mensen op hun gemak te stellen en het vertrouwen te geven dat de uitvaart in goede handen is. Iedere keer een ander gezicht aan de deur zorgt niet alleen voor onrust bij de klant maar veroorzaakt ook veel ruis in de overdracht waardoor er makkelijker dingen verkeerd gaan. Daarom krijgen onze klanten altijd één vaste uitvaartverzorger.

Doen jullie écht alles wat de klant wil?

Ja. Echt álles. Zo lang het voor de wet mag natuurlijk. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten goed afscheid kunnen nemen omdat wij uit ervaring weten dat dit mensen helpt in het rouwproces. Wat is een goed afscheid? Een afscheid dat voor de klant klopt. Een uitvaart die past bij de wensen van de klant en bij de persoonlijkheid van de overledene. Dus organiseren wij de uitvaart echt tot in elke detail zoals de klant het wil.

Hoe garanderen jullie de professionaliteit en deskundigheid van jullie uitvaartverzorgers?

Wij monitoren constant de ervaringen van onze klanten door persoonlijk vragen te stellen via onze klantenservice en via onze online feedback service. Onze klanten mogen hier ook een cijfer bij geven. Wij zijn erg dankbaar en trots dat onze klanten ons met een 9.2 gemiddeld beoordelen. Wij hebben ook een uitvaartverzorgers-manager die continue evaluaties doet met onze uitvaartverzorgers. Dit betekent dus ook dat wij helaas gedag zeggen tegen een uitvaartverzorger die niet aan onze hoge kwaliteitseisen voldoet.

Jullie beloven de klant ook diensten na de factuur. Wat doen jullie dan?

Wij doen zoveel wij kunnen om de klant verder te helpen met alle praktische maar ook emotionele dingen na de uitvaart. Wij hebben verschillende boeken ontwikkeld die onze klanten cadeau krijgen van ons. Zorgen Ernais een werkboek bij de afwikkeling van het leven van de overledene. Omgaan met verlies helpt grip te krijgen op de vele emoties gedurende het rouwproces. Wij helpen ook bij erfrecht zaken, bieden kosteloos informatiesessies aan over het omgaan met verlies… en meer.