Is er een naturapolis en kiest u voor Meride? Dan verhogen wij het uitgekeerde bedrag met 10%

Waarom verhogen wij het bedrag van een natura-uitvaartpolis dat door de verzekeraar wordt uitgekeerd met 10%?
En hoe komt het dat wij ook nog eens ten opzichte van Dela, Yarden en Monuta tot € 1.500,- voordeliger * zijn voor een reguliere uitvaart?

Dat is eenvoudig: omdat het kan. En ook als gebaar naar alle Nederlandse gedupeerde polishouders.

Wij doen dus 10% bovenop het bedrag dat een verzekeraar voor een natura-uitvaartpolis aan u uitkeert.

Voor het gemak geldt deze regeling voor iedereen die een natura-uitvaartpolis heeft, en er voor kiest om deze door de verzekeraar uit te laten keren en de uitvaart vervolgens door Meride wil laten verzorgen.

Wij willen zoveel mogelijk mensen de vrijheid bieden om te kiezen voor een betrokken uitvaartverzorger met hart en passie voor het vak. En de vrijheid om de uitvaart helemaal naar eigen wens in te kunnen vullen.

Hoe kan dit dan?

Meride is een onafhankelijk uitvaartbedrijf zónder verzekeringstak. Hier hebben wij bewust voor gekozen omdat we op deze manier écht onafhankelijk in uw belang kunnen handelen. Daarnaast hoeven wij geen duur hoofdkantoor met een uitgebreide directie, bonussen en dure reclamecampagnes te betalen. Wij besteden dit liever aan u!

* Gebaseerd op informatie op websites van Dela, Yarden en Monuta

Lees meer

Drie rekenvoorbeelden ter verduidelijking

Onze GROTE lettertjes

  1. Wij verhogen altijd het uitgekeerde bedrag van een natura-polis dat voor de uitvaart bij Meride gebruikt wordt met 10%
  2. In iets andere woorden: als u er voor kiest om uw natura-uitvaartpolis niet door uw verzekeraar uit te laten voeren, maar kiest voor de bij die verzekeraar geldende 'vergoeding', dan verhogen we deze vergoeding dus met 10%.
  3. Het bovenstaande geldt natuurlijk alleen als u de uitvaart door Meride laat verzorgen en u de naturapolis door uw verzekeraar laat uitkeren.

Een betere uitvaart ervaring voor een betere prijs.

Lees meer
Bespreking uitvaart

In de Elsevier van 14 september 2019 stond het artikel: ‘Uw uitvaart niet verzekerd? Wees blij’. Hieronder enkele quotes uit dit artikel:

 

Elseviers Weekblad

 

 

“Zeventig procent van de Nederlanders heeft een uitvaartverzekering. Het idee is dat je nabestaanden wilt behoeden voor hoge kosten en ingewikkeld regelwerk na een overlijden. Helaas kan het zo uitpakken dat de verzekerde onnodig veel premie betaalt en nabestaanden juist op kosten worden gejaagd door gehaaide verkopers, pardon, uitvaartverzorgers van de verzekeraar. Wat een uitvaart kost, daarover verschillen de meningen. Volgens verzekeraars kost een uitvaart 7.000 tot 10.000 euro. Dat is bangmakerij, bedoeld om nieuwe klanten te werven en ook een voorspelling die dan uitkomt. Want nabestaanden van een verzekerde laten het regelen van de uitvaart, dus de kosten, meestal aan de verzekering over.”

Bij Meride kunt u met elke uitvaartpolis terecht. Wij zorgen ervoor dat de uitvaartpolis in geld wordt uitgekeerd. U krijgt bij ons een complete uitvaart al voor rond 5.000 euro. U kunt bij ons dus geld uit uw polis overhouden. En als er geen verzekering is, betaalt u in ieder geval een stuk minder voor de uitvaart dan bij uitvaartverzekeraars. Bovendien verzorgen wij een uitvaart die volledig past bij uw wensen en budget. En u krijgt bij ons één vaste uitvaartverzorger die met u samenwerkt en u adviseert. Alles wordt altijd open met besproken. Dus ook alle kosten bij iedere optie. Zo maakt u altijd de voor u juiste keuzes.

Uit hetzelfde Elsevier artikel: “Na het overlijden van een dierbare zien nabestaanden een basisbedrag voor de dienstverlening op de rekening, meestal tussen de 2.000 en 3.000 euro.’ Bij de verzekeraars zit er daarnaast een (flinke) marge op alle producten die je koopt: de kist, de verzorging, de koffie en broodjes. Wie de kosten van een vrij eenvoudige crematie laat berekenen komt bij Monuta, Dela en Yarden op circa 6.300 euro, terwijl er in de praktijk nog van alles bijkomt.”

Hoe komt het dat het bij Meride ongeveer 5.000 euro kost en niet 6.300 zoals bij de grote verzekeraars? Omdat het kan! Wij hoeven geen duur hoofdkantoor met een uitgebreide directie, bonussen, onderhoud van allerlei vastgoed en dure reclamecampagnes te betalen. En hoeven u dus níet de duurste producten te verkopen. Bij ons bepaalt u zélf welke uitvaartkist, opbaarlocatie, en wat voor hapjes en drankjes het beste passen bij het afscheid dat u voor ogen heeft.

We quoten verder: “De nabestaanden moeten in een paar uurtjes na het overlijden van alles kiezen en beslissen, terwijl ze niet op hun best zijn. Ze zijn verdrietig, oververmoeid en gehaast, en willen hun overledene recht doen, waarbij ze al is aangepraat dat een prachtige uitvaart automatisch duur is.”

Bij Meride doen we dit anders. Wij begrijpen dat dit een moeilijke periode kan zijn voor u. Wij nemen daarom de tijd voor u. We luisteren naar wat uw wensen zijn. We geven u dan persoonlijk advies dat past bij uw wensen én budget. Zo kunt u de voor ú juiste keuzes maken die het beste passen bij het afscheid dat u voor ogen heeft. Veel dingen kunnen ook een dag later besloten worden. En u maakt altijd zélf deze beslissingen.

Krijgt u binnenkort te maken met een overlijden? Bij Meride kunt u kosteloos en vrijblijvend een oriënterend gesprek met één van onze uitvaartverzorgers aanvragen. Tijdens dit gesprek luistert de uitvaartverzorger naar u en werkt samen met u aan de vormgeving van de uitvaart. Als u wilt, krijgt u op basis van dit gesprek een specifieke offerte toegestuurd. Dit kost u niets en u zit nergens aan vast.

We weten uit ervaring dat zo’n voorbereidend gesprek duidelijkheid en rust geeft voor alle naasten en betrokkenen. Bovendien kunt u ervaren of u een ‘klik’ heeft met de uitvaartverzorger. Als de uitvaartverzorger dan terugkomt na het overlijden voelt het voor iedereen meteen vertrouwd en veilig. Vraag hier een Kennismakingsgesprek aan.

En een laatste quote: “Verzekeraars willen natuurlijk graag dat consumenten hén kiezen om de uitvaart te verzorgen. Daarom staat er zowel op hun websites als hun brieven in chocoladeletters: ‘Sterfgeval melden op telefoonnummer 0800 et cetera, we zijn 24/7 bereikbaar! Slecht geïnformeerde, emotionele nabestaanden bellen en in no time zit de verzekerings-uitvaartverzorger bij ze aan tafel.”

Weet dat dit niet hoeft. U hoeft de verzekeraar niet te bellen. U mag ook gewoon Meride bellen en wij regelen het dan met de verzekeraar. Verzekeraar blijf toch bij je leest. Meride, een veilige keuze.